هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس میدجرنی نسخه ۶ منتشر شد

میدجرنی یکی از ابزارهای هوش مصنوعی تولید تصویر است که در اوایل معرفی سروصدای زیادی به پا کرد و می‌توان گفت جزو اولین ابزارهای تولید تصویر است

میدجرنی جزو یکی از اولین ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس است که در اوایل معرفی سروصدای زیادی هم به پا کرد و کاربران زیادی را به خود جذب کرد. الان آخرین و بهترین نسخه Midjourney، نسخه 6 Midjourney منتشر شده است و بهبودهای خیلی خوبی در آن لحاظ شده است.

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Midjourney

طبق پست منتشر شده در venturebeat، در نسخه 6 Midjourney، تصاویر بسیار واقعی هستند و جزئیات بالایی هم دارند. ویژگی ایجاد متن درون تصاویر با هوش مصنوعی هم به آن اضافه شده که سایر ابزارهای هوش مصنوعی مانند DALL-E 3 و Ideogram که رقبای میدجورنی هستند، این ویژگی را دارند. البته ممکن است این ویژگی عملکرد خوبی را در میدجرنی نداشته باشد.

6 Midjourney اکنون می‌تواند نسبت به قبل تصاویر بسیار واقعی تری را تولید کند.

 

سایر ویژگی های هوش مصنوعی میدجرنی

  • پیروی از دستورات ترتیبی بهتر و همچنین دستورات بلندتر
  • بهبود هماهنگی و دانش مدل
  • بهبود داده شده در ترغیب و میکس تصویر
  • توانایی کمی در نقاشی متن
  • بازنگری‌شده در افزایش‌دهنده‌ها، با حالت های ‘حساس‘ و ‘خلاق‘ (رزولوشن را دو برابر می‌کند)
  • روش‌های ترغیب جدید تشویق شده

برنده و رهبر پروژه Midjourney نیز روش ترغیب کاملاً جدیدی توسعه داده شده است.

لازم به ذکر است در نسخه V6 برخی از ویژگی‌های موجود در V5.2 را از دست داده، مانند حرکت به چپ و راست و بزرگ‌نمایی. اما گفته شده در اپدیت های دیگر میدجرنی 6 این ویژگی ها به آن اضافه می شود.

طبق این به روزرسانی ها، میدجرنی در حال پیشرفت است و به عنوان برجسته ترین، باکیفیت ترین و خلاق ترین هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس شناخته شده است. با وجود اینکه ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی زیاد شده اما هنوز هم میدجرنی به عنوان بهترین نمونه آن شناخته می شود که می تواند به گرافیست ها و در کل مخاطبین هدف خود کمک کند

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها