بنیاد اقیانوس های زنده خالد بن سلطان هیجان زده است که دوازدهمین چالش سالانه علم بدون مرز® را اعلام کند.

چالش علم بدون مرز® یک مسابقه بین‌المللی است که دانش‌آموزان و معلمان را در حفاظت از اقیانوس از طریق هنر درگیر می‌کند. این مسابقه سالانه دانش‌آموزان را به خلاقیت برمی‌انگیزد و در عین حال آگاهی عمومی را در مورد نیاز به حفظ، حفاظت و احیای اقیانوس‌ها و منابع آبی جهان ارتقا می‌دهد و به اهداف کلی بنیاد اقیانوس‌های زنده خالد بن سلطان کمک می‌کند.

این چالش برای دانش‌آموزان 11 تا 19 ساله مدارس ابتدایی و متوسطه آزاد است و به برنده‌ها کمک هزینه تحصیلی تا 500 دلار تعلق می‌گیرد.

موضوع چالش علم بدون مرز® 2024 “عجایب پنهان اعماق” است. برای درخواست شرکت در مسابقه امسال، دانش‌آموزان باید آثار هنری را ارسال کنند که موجودات یا اکوسیستم‌های اسرارآمیز و منحصربه‌فرد اعماق دریا را به تصویر می‌کشد و زیبایی و تنوعی که اغلب دیده نمی‌شود را برجسته می‌کند.

وقتی به زندگی در اقیانوس فکر می کنیم، اغلب تصور می کنیم دلفین‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، دلقک‌ماهی‌ها، کوسه‌ها و مکان‌های شگفت‌انگیزی مانند صخره‌های مرجانی رنگارنگ، جنگل‌های کلپ، و جنگل‌های حرا. بنابراین، در حالی که ما اغلب در مورد این نمونه های اقیانوس فکر می کنیم، مهم است که به یاد داشته باشیم که یک جهان کاملاً دیگر در اعماق دریا وجود دارد. این یک مکان مرموز و جذاب است که خانه برخی از منحصر به فردترین و انعطاف پذیرترین موجودات سیاره ما است.

دانش‌آموزان باید در مدرسه ابتدایی یا متوسطه یا مدرسه معادل آن ثبت‌نام کنند. دانشجویان کالج و دانشگاه واجد شرایط این مسابقه نیستند.

کار در دو دسته بر اساس سن داوری می‌شود که برای هر کدام جوایز رتبه‌های اول، دوم و سوم تعلق می‌گیرد:

  • دانش آموزان 11-14 ساله
  • دانش آموزان 15-19 ساله

به برندگان چالش علم بدون مرز، بورسیه های زیر تعلق می گیرد:

  • مقام اول: 500 دلار
  • مقام دوم: 350 دلار
  • مقام سوم: 200 دلار

بنیاد اقیانوس‌های زنده خالد بن سلطان همچنین جایزه «انتخاب مردم» را ارائه می‌دهد که در آن برندگان در هر گروه سنی 50 دلار بورس تحصیلی دریافت خواهند کرد.

هزینه ورودی وجود ندارد!

ورود رایگان است.

پاسخ‌ها