مسابقه Fentress Global Challenge (FGC) 2023 اعلام و برای شرکت در مسابقه باز شده است.

FGC برای دانشجویان فارغ التحصیل و کارشناسی که در حال حاضر مدارک معماری یا مهندسی را در یک برنامه دانشگاهی معتبر دنبال می کنند و همچنین فارغ التحصیلان اخیر (در چهار سال گذشته) با مدرک معماری یا مهندسی باز است.

در مجموع 16000 دلار به بهترین آثار اهدا می شود. جایزه مقام اول 10000 دلار است.

FGC نمایانگر کاوشی خارق‌العاده در آینده معماری است، و با انجام این کار، به پیشبرد طراحی نوآورانه در معماری عمومی ادامه می‌دهد.

شرکت کنندگان به چالش کشیده می شوند تا ساختمان پایانه ای را برای سال 2100 تصور کنند.

علی‌رغم انبوهی از پیشرفت‌های فن‌آوری از جمله کنفرانس ویدیویی و هواپیماهای بدون سرنشین، گسترش فرودگاه‌ها در سراسر جهان همچنان توسط تجارت جهانی و تقاضای بی‌امان برای سفر تحریک می‌شود.

در حالی که ترمینال فرودگاه – که یک قرن پیش طراحی شده است – یک نوع شناسی معماری نسبتاً جدید است، از زمان آغاز به کار آن اهمیتی برابر با ساختمان های مدنی اصلی داشته است: تالارهای شهر، دادگاه ها، کتابخانه ها، موزه ها و تئاترها. با این حال، فرودگاه‌ها به‌طور منحصربه‌فردی پیچیده هستند و بیش از یک مرکز حمل‌ونقل با حجم بالا هستند. فرودگاه ها به طور فزاینده ای محل کار، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و منابع فرهنگی هستند.

شرکت کنندگان برای انتخاب یک فرودگاه موجود و تصور چگونگی تکامل پایانه های آن در سال آینده دور به چالش کشیده می شوند. این وظیفه شامل بررسی دقیق زمینه محلی، روندهای تکنولوژیکی، امکان سنجی پروژه و جنبه حیاتی افزایش تجربه مسافر است. این رقابت به یک کاتالیزور برای پیشبرد طراحی نوآورانه در بخش هوانوردی تبدیل شده است.

چالش جهانی فنترس (FGC) یک مسابقه سالانه طراحی دانشجویی بین المللی است که در سال 2011 توسط کرتیس فنترس راه اندازی شد. در طول سال‌ها، مجموعه‌ای قابل توجه از ارسال‌ها را به خود جلب کرده است، با تیم‌های دانشجویی از بیش از 160 کشور که بیش از هزار مورد مشارکت داشته‌اند.

هزینه ورودی وجود ندارد!

ورود رایگان است.

پاسخ‌ها