دهمین مسابقه سالانه بین المللی عکس مطبوعاتی آندری استنین اخیراً برای شرکت در سال 2024 افتتاح شده است.

این مسابقه سالانه توسط گروه رسانه ای Rossiya Segodnya برای کشف استعدادهای جوان در میان عکاسان 18 تا 33 ساله برگزار می شود. خبرگزاری اسپوتنیک و رادیو شریک رسانه ای بین المللی آن هستند.

جایزه برتر 700000 روبل (7588 دلار) است. مقام های اول، دوم و سوم این مسابقه به ترتیب 125000 روبل، 100000 روبل و 75000 روبل دریافت خواهند کرد.

مسابقه بین‌المللی عکس مطبوعاتی آندری استنین با هدف حمایت از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش‌های عکاسی خبری امروز است. این پلتفرمی برای عکاسان جوان – افراد با استعداد و حساسی است که به همه چیز جدید باز هستند – تا افراد و رویدادهای نزدیک ما را برجسته کنند.

عکس‌های ارسالی باید بعد از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ گرفته شده باشند. در موارد استثنایی، مجموعه‌ای از عکس‌هایی که در سال‌های گذشته شروع شده‌اند پذیرفته می‌شوند. در چنین شرایطی، آخرین عکس از مجموعه باید در سال 2023 یا 2024 گرفته شده باشد.

مسابقه 2024 دسته‌های زیر را به نمایش می‌گذارد که عکاسان جوان می‌توانند برای جوایز در آن رقابت کنند:

  1. اخبار برتر — رویدادهای مهم در زندگی افراد و ملت ها به طور کلی: رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی. گزارش از مناطق جنگی و مکان های آسیب دیده توسط بلایای طبیعی؛ لحظات تعیین کننده در زندگی مردم
  2. ورزش — برای لحظات ثبت شده در ورزش: پیروزی های ورزشکاران و باخت های چشمگیر. تمرینات ورزشی روزانه؛ زیبایی مسابقات ورزشی
  3. سیاره من — منعکس کننده کل پالت رنگارنگ موضوعات و تصاویر از سراسر جهان. وظیفه نویسنده این است که یک کالیدوسکوپ زندگی روزمره را در زیبایی و هماهنگی بی انتها نشان دهد و صحنه هایی از زندگی روزمره را متحد کند. زندگی شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک؛ تصاویر طبیعت; اعیاد قومی و مذهبی
  4. پرتره. قهرمان زمان ما — پرتره های فردی یا گروهی از افراد. عکس ها می توانند مستند و ژست باشند
  5. نمای بالا – تک عکس‌هایی که از دید پرنده گرفته شده‌اند. عکس ها می توانند گیاهان و حیوانات، زندگی شهری، مردم، لحظاتی از زندگی روزمره و رویدادهای ورزشی و تصاویر انتزاعی را به تصویر بکشند

ورودی‌ها می‌توانند شامل یک عکس یا مجموعه‌ای از حداکثر ۱۲ عکس باشند. اصلاح جزئی برش، یا تعادل (تعادل سفیدی) یا تراکم (روشنایی، کنتراست) قابل قبول است. تصاویر قاب، کلاژ، عکس هایی که به طور قابل توجهی فتوشاپ شده اند، با قسمت هایی از تصویر ویرایش شده، حذف شده یا با تصویر دیگری جایگزین شده اند، پذیرفته نمی شوند.

دسته‌های ورزشی و نمای برتر فقط برای ورودی‌های تکی باز هستند.

مسابقه بین‌المللی عکس مطبوعاتی آندری استنین در 22 دسامبر 2014 توسط Rossiya Segodnya و تحت حمایت کمیسیون فدراسیون روسیه برای یونسکو تأسیس شد.

لطفاً برای اطلاعات بیشتر از وب سایت رسمی بازدید کنید.

هزینه ورودی وجود ندارد!

ورود رایگان است.

پاسخ‌ها