پنجمین مسابقه بین المللی طراحی پوستر بولو (BIAH)

ارسال‌ها برای پنجمین مسابقه بین‌المللی طراحی پوستر بولو آغاز شده است. موضوع امسال افراد ناتوان در جامعه است.

موضوع این مسابقه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد با عنوان «سلامت و رفاه خوب» و «کاهش نابرابری‌ها» است که توسط سازمان ملل تصویب شده است. 10 پیشنهاد موضوع فرعی در رابطه با موضوع مسابقه در دسترس شرکت کنندگان است.

برای اولین بار در سال جاری، BIAH (تالار بین المللی هنر بولو) این رویداد را با یک نمایشگاه فیزیکی تاج گذاری می کند. در 3 دسامبر 2024، روز جهانی معلولیت، پوسترهای طراحان منتخب در گالری هنری دانشگاه Bolu Abant İzzet Baysal به نمایش گذاشته خواهد شد.

علاوه بر این، مانند همیشه، یک کاتالوگ دیجیتال منتشر خواهد شد و گواهینامه ها به صورت دیجیتالی برای طراحان ارسال خواهد شد.

از طراحان انتظار می رود طرح هایی ایجاد کنند که موضوعات فرعی زیر را بررسی کنند. شرکت کنندگان می توانند پوسترهای مربوط به هر موضوع فرعی را ارسال کنند.

  1. من در برابری معلولیت کجا هستم؟
    • طراحی هایی که به جلوگیری از تبعیض در زمینه هایی مانند آموزش، اشتغال، خدمات بهداشتی و حمل و نقل می پردازد و فرصت های مشابهی را برای افراد معلول فراهم می کند.
  2. در مورد ناتوانی از گذشته تا امروز کجا هستم؟
    • طرح ها به تغییر کیفیت زندگی افراد ناتوان از گذشته تا کنون می پردازند.
  3. من در مشارکت اجتماعی کجا هستم؟
    • طراحی هایی که به تعامل اجتماعی افراد معلول، نقش فعال آنها در زمینه هایی مانند تجارت و آموزش، مشارکت آنها در رویدادهای فرهنگی و مشارکت آنها در فرآیندهای تصمیم گیری اجتماعی می پردازد.
  4. در همدلی ناتوانی در کجا ایستاده ام؟
    • طراحی‌هایی که به موانعی که افراد معلول در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه هستند، مشکلات جسمی یا عاطفی و تبعیض‌هایی که در جامعه تجربه می‌کنند، می‌پردازد.
  5. در مورد حقوق معلولیت کجا هستم؟
    • طراحی هایی که به حقوق قانونی ملی و بین المللی افراد معلول و اجرای این حقوق می پردازد و مشارکت کامل و موثر افراد معلول را در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تضمین می کند.
  6. من در آموزش افراد معلول کجا هستم؟
    • طراحی‌هایی که نیازهای یادگیری مادام‌العمر افراد معلول را برطرف می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند در جامعه مستقل شوند.
  7. من در استخدام افراد معلول کجا هستم؟
    • طراحی‌هایی که به اقداماتی می‌پردازند که به افراد معلول اجازه نمی‌دهد از استقلال اقتصادی و پتانسیل خود به طور کامل استفاده کنند، اما آنها را قادر می‌سازد تا در جامعه مستقل و سازنده شوند.
  8. من در ورزش های بدون مانع کجا هستم؟
    • طراحی‌هایی برای پرداختن به رویدادهای ورزشی که برای مشارکت همه بدون هیچ مانع یا محدودیتی آزاد است.
  9. من کجای هنر و فرهنگ افراد دارای معلولیت هستم؟
    • طراحی هایی که به غنای هنرمندان معلول و فرهنگ آنها می پردازد.
  10. در دسترس‌پذیری معلولان و طراحی جهانی کجا هستم؟
    • طراحی‌هایی که دسترسی افراد معلول به فناوری، مناطق فرهنگی-اجتماعی، خدمات عمومی، آموزش و عناصر طراحی جهانی را که این دسترسی را تسهیل می‌کنند، بررسی می‌کنند.

پنجمین مسابقه بین المللی طراحی پوستر بولو توسط دانشگاه Bolu Abant İzzet Baysal به طور مشترک بین دانشکده هنرهای زیبا و دانشکده آموزش برگزار می شود.

لطفاً برای جزئیات بیشتر از وب سایت رسمی بازدید کنید.

هزینه ورودی وجود ندارد!

ورود رایگان است.

پاسخ‌ها