واقعیت های ساخته شده – جوایز Photometria 2024

جشنواره بین‌المللی عکاسی فوتومتریا، که برای شانزدهمین سال متوالی در یونان برگزار می‌شود، برای جوایز عکاسی ۲۰۲۴ خود با موضوع «واقعیت‌های ساخته‌شده» دعوت می‌کند.

از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود که موضوع را تنها در یک عکس اصلی تفسیر کنند.

به سه اثر برتر جوایزی اهدا می‌شود با جوایزی که حامیان رویداد ارائه می‌کنند. علاوه بر این، یکی از سه برنده برتر این فرصت را دارد که با نمایشگاه انفرادی در جشنواره سال آینده شرکت کند.

نمایشگاه “واقعیت های ساخته شده” از 25 عکس منتخب در شهر ایوانینا برگزار می شود و پس از پایان جشنواره به شهرهای دیگر یونان نیز سفر خواهد کرد.

جزئیات بیشتر درباره موضوع 2024 در وب سایت رسمی موجود است.

در دنیایی که ادراکات به طور فزاینده ای واسطه می شوند و خود واقعیت می تواند گریزان به نظر برسد، ما دعوت می کنیم عکاسان برای کشف ماهیت چندوجهی واقعیت های ساخته شده از طریق لنز خود.

عکاسی همیشه قدرت ثبت و شکل‌دهی روایت‌ها را داشته است، اما در عصر دیجیتال امروزی، مرزهای بین واقعیت و ساختگی بیش از هر زمان دیگری محو می‌شود. از فیدهای رسانه‌های اجتماعی که به دقت تنظیم شده‌اند تا تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، درک ما از واقعی بودن دائماً به چالش کشیده می‌شود.

در نظر بگیرید که چگونه عکاسی هدایت‌شده می‌تواند ادراکات را دستکاری کند و نسخه‌ای از واقعیت را با دقت ساخته شده ارائه دهد. وارد دنیای رویایی شوید که در آن واقعیت خم می‌شود و می‌پیچد و نگاه‌هایی اجمالی به ابعاد مختلف وجود ارائه می‌دهد. به تأثیر تبلیغات رسانه ای فکر کنید، جایی که تصاویر برای تغییر عقاید و تحریف حقایق استفاده می شوند.

«واقعیت‌های ساخته شده» از عکاسان دعوت می‌کند تا مرزهای خلاقیت و تخیل را کنار بگذارند، تا فکر را برانگیزند و گفتگو را برانگیزند. چه از طریق ترکیب‌بندی‌های مفهومی و چه از طریق روایت‌های مستند، ما هنرمندان را تشویق می‌کنیم تا ادراکات را به چالش بکشند و ساختارهایی را که درک ما از واقعیت را شکل می‌دهند زیر سوال ببرند.

به ما بپیوندید تا به کاوش در نقاشی‌های پیچیده واقعیت‌های ساخته‌شده بپردازیم، جایی که حقیقت و تخیل به هم نزدیک می‌شوند، و هر تصویر دارای پتانسیل آشکارسازی، تحریف، یا تصور مجدد دنیای اطرافمان است. اجازه دهید خلاقیت شما آزادانه پرسه بزند و در قلمرو ادراک و توهم حرکت کنید.

جشنواره بین المللی عکاسی فوتومتریا توسط “انتفکسیس” برگزار می شود. سازمان غیر انتفاعی. این جشنواره – که به عنوان ویترینی از عکاسی معاصر در نظر گرفته شده است، اکنون در هشت سال فعالیت خود است.

برای درخواست، لطفاً از وب سایت رسمی بازدید کنید.

هزینه ورودی وجود ندارد!

ورود رایگان است.

پاسخ‌ها